Monday, 24 November 2014

Kaitseministeerium

Hiljuti lõppes üks mu elu pingelisemaid aegu ning veeretasin mõtet puhata natuke, sest paraku sügiskoolivaheajal ma seda eriti teha ei saanud. Seetõttu läksingi ma pühapäeva hommikupoolikul Tallinnasse, et võtta endale üks väheke vabam päev enne huvitavat, ent rasket nädalat.
Mulle ei ole Tallinn kunagi eriti meeldinud, kuid miskipärast seekord olid tunded vastupidised, kui nägin igaaastase jõululaada ja kaunistatud raekoja ära, mis tekitas nii-nii suure jõulutunde juba sisse. Kuna mul ei olnud taaskord enda arvates mitte midagi normaalset riidekapis, mida oleks julgenud esmaspäeval selga tõmmata, otsustasin Tallinnast sobivad leida ning pärast vaevalist otsinguretke leidsingi. Õhtul käisin veel Komeedis kooki söömas, sest eelmisel päeval läbitud 6000m oli piisav enesepiitsutamine, et üht koogikest lubada. Nii hea oli terve päev mitte midagi kasulikku teha ja lihtsalt eksisteerida, üle pika aja oli hea puhata. 
Esmaspäeva hommik algas mul natuke teistmoodi kui tavaliselt, sest võtsin 9.10 suuna kaitseministeeriumi poole, kuhu ma olin töövarjuks kandideerinud. Jõudnud kohale helistasin kella ja mind lasti sisse. Otsekohe ootas mind ees isiku tuvastamine, turvakontroll, koti läbiuurimine. Lõpuks läbisin kõik eelpool nimetatud ja jäin enda vastuvõtvat isikut ootama. Senikaua oli mul võimalik uurida ning imetleda seda kaitsesüsteemi, mis rakendati just 2011. aastal, kui keegi oli tulnud ministeeriumisse, valvetädi pantvangiks võtnud ja märatsenud. Seda süsteemi annaks kõige paremini kajastada kui mõne ulmefilmi ajamasinat või "Näljamängude"  ümmarguse kapslina, mis viib nad võistlusareenile. Seejärel kohtusin Andres Vosmaniga, kes tutvustas kõigepealt oma osakonda ning seal töötavaid inimesi. Nii mõnus oli vaadata, et enam-vähem kõik minu lemmikajalehed ja -ajakirjad olid kabinettides esindatud. Edasi oli võimalus mul minna Riigikogus toimunud seminarile, mis rääkis hübriidsõjast ning kus esines ka näiteks minu isiklik lemmik Edward Lucas ( hetkel vanemtoimetaja The Economist's). Postimehe kajastas seda samuti, vaata siit. Ühesõnaga vägagi informatiivne ja huvitav, kuigi mõni teema oli minuarvates juba meedia poolt eelnevalt veidi ära leierdatud. Seejärel võtsime kiire lõuna NO99 kohvikus ning arutasime üldse maailmapoliitikast kui ka Eestist. Koheselt pärast seda suundusime osakonna koosolekule ning seejärel veetsin aega tema koleegidega, kes seletasid mulle piirileppega seotud probleeme, kuid ka Venemaa ja Eesti suhteid. Niiviisi uurides ja küsides läks aeg ruttu, sest ka nemad soovisid teada, mis on tegelik arvamus noorte seas nii ajateenistuse kui ka muude teemade kohta. Tööpäev lõppes mul täpselt enne 4 ning omaltpoolt ei oska öelda muud, kui et tõenäoliselt kõige informatiivsema ja õpetlikuma sisuga töövarjupäev üldse, sest huvitav oli näha, kuidas tegelikult asjad käivad ning kes mille eest vastutab. Nende tööpäevad ei lõpe kell 5, nagu paljudel teistel, sest lisanduvad veel õhtused kohtumised välispartneritega ja palju muudki. Väga soe vastuvõtt ning tõenäoliselt üks parimaid varjupäevi ei unune mul vist kunagi! :)

No comments:

Post a Comment