Monday, 31 August 2015

"Esimene september"

Marhaba, mis eesti keeles tähendab tere tulemast, on lõpuks läbi saanud. Nädal aega kooli peal ringiseiklemist kulmineeruski 30. augustil kirjaliku tööga suvel loetud raamatu kohta. Paljud võivad imestada, et lõikuskuu eelviimasel päeval toimub õppetöö, jah toimub, sest Araabias käib elu teise rütmi järgi alustades pühapäevast ja lõpetades töönädala neljapäevaga. Tegelikult pidi mul olema kaks loengut, kuid kõigile kohustuslik kirjatöö suvel loetud raamatu kohta tühistas algsed plaanid ning selle nädala jooksul tehakse need tagasi. Niisiis, kell näitab 9.06, hommikusöök söödud ja peaaegu valmis, kuid klass ei alga enne 10.40. Minu tunniplaan ongi eestlastele harjumatult "lebo". See tähendab, et iga päev on kaks kuni kolm loengut, millest kõige esimene loeng päevas hakkab alati 10.40 ja kõige hilisem 12.45. Samas nähes praktikat oma korterikaaslaste pealt, võin öelda, et koduseid ülesandeid jagub ikka rohkesti. See semester sain oma täieliku topi valikud ehk siis minu kursuste valik läks täppi, arvestades seda, et nii mõnelgi on neljast kursusest kolm sellist, mida nad ei olnud oma  nn soovinimekirja pannud. Minu esimeseks alusaineks on Colonialism and Post-Colonialism, mis räägib kolooniate ajaloos ning mis viisidel esineb see tänapäeval, teiseks alusaineks on (Dis)placements, mis kirjeldab, kuidas eri rahvad eri riikides paiknevad ning kuidas probleemi lahendada ( nt: kurdid Türgis), kolmandaks aineks on kohustuslik kirjutamise tund pealkirjaga Debates about Islam, kus räägitakse erinevate islami harudest ning seda tundi annab mulle minu akadeemiline mentor, ühtlasi täidan lõpetamise kriteeriumi, et üks aine oleks võetud kas araabia keel või siis, mis käsitleks Araabia ühiskonda/kultuuri vms, viimaseks aineks on Statistics for Social Sciences, mis on täpselt nagu pealkiri ütleb, statistiline matemaatika. Viimaseks loenguks üks kord nädalaks on ka Sports Management, mis jõulude ajal lõppedes täidab minu mõlemad kehalise kasvatuse kriteeriumid. Raamatuid on kokku siis nelja aine peale 18 ning igaühele, kellel on stipendium, ostab kool need õpikud välja, niiet minu raamatutele/õpikutele kulutas see semester kool 550 €.
Marhaba nädala sees jõudsime käia ka Dubais, kus käisime Burj Kalifa tipus ( imeline vaade alla linnale) ning õhtustasime koos Al Bloomiga, kellega ma istusin ka Candidate Weekend Emirates Palaces samas lauas, Liibaloni restoranis iga pooltunni tagant mänglevate purskkaevude kõrval.
Nüüdseks on asi maha rahunenud, nüüdseks on põhilised vajalikud asjad olemas ning lõpuks toa ka vastavalt enda maitsele ka ära sisustanud. Tuba ja üleüldse kool on väga moekalt disainitud, mulle meeldib igastahes. Lahe on ka see, et kui mul hakkab tund näiteks majas A2, siis tavatsen ainult lifti hüpata ning sõita oma maja nn keldrikorrusele. Täpselt nii kaugel osad mu klassiruumid on.
Esimesed Skypemised on juba samuti tehtud ning ausaltöeldes on hea meel seda ikka teha, et hoida eesti keel inglise keelest puhas ning sõnavaraliselt mitmekesine.
Olen astunud ka esimeste ämbrite otsa, kui nii võib öelda, kuid sellest ning tavalistest küsimustest, mida siit-sealt olen noppinud, teen postituse kunagi septembris.
Praeguseks võin niipalju vaid öelda, et siinsed õpilased on nii palju oma elu jooksul ära teinud, et mõnikord jääb lausa suu lahti. Tüüpiline õpilase profiil on see, et elatud on vähemalt 2 riigis oma elu jooksul ning räägitakse umbes 2 võõrkeelt lisaks emakeelele. Kanadalane näiteks sõitis kahe kuuga Lääne-Kanadast ( Vancouverist) oma saarele (Prince Edwardi saar) välja. Siin on õpilasi, kes on läbinud pool Ironmani distantsi ( seda tegi tütarlaps!), osalenud selleaastase ujumise MM'l ja seega olnud esimene Araabia naine taolistel võistlustel. Minu lennukaaslane töötab mingi uue matemaatilise valemi kallal või tahab seda täiendada ning seetõttu töötas oma riigis juba doktorantidega koos. 310 inimese hulka kuulub veel ka riigipea lapselaps ning UAE riikliku panga juhi poeg. Võiks loetlema jäädagi. Nüüd aga lähen mina oma esimesse ülikooli tundi.
Pilte Dubai reisist.




Kooli nn maa-alune siseaed



No comments:

Post a Comment