Saturday, 12 September 2015

Abu Dhabis vihma ei saja, aga uputab

Enne siia tulekut ning, tegelikult kui nüüd aus olla, ka siinolles küsivad sõbrad-tuttavad ning ka kaugmad inimesed  küsimusi piirkonna, tavade, reeglite jms kohta. Kuna neid on tõesti palju, siis katsun siia enam-vähem kõige enim levinumad kirja panna, sest see võib tulevikus vahest mind mõnest küsimusest säästa.
1. Kas ma pean kandma pearätti/burkat/nijaabi/abayat/vms? Ei pea, sest Abu Dhabi, õigemini terve Araabia Ühendemiraadid on ülimalt liberaalne ning võõramaallastele riietumisnorme ei kehti, kuid oleks viisakas jälgida tavasid. Sinna alla kuulub näiteks kaubanduskeskustes õlgade katmine, liiga sügava dekolteega pluuside ja liiga lühikeste seelikute mitte kandmine. Minu arust tundub kõik väga mõistlik. Ainuke koht, kus ma reaalselt pean traditsioonilist riietust kandma, on siis, kui soovin mošeesse minna. Lisaks sellele on ülikool omaette mull Abu Dhabis. Kannan siin täiesti tavalisi suverõivaid, mida Eestiski.
2. Kus on Abu Dhabi? See küsimus kõlab naljakalt, aga siinkohal teen selgeks tõsiasja, et Abu Dhabi ei ole Dubai pealinn ning ma ei õpi Abu Dubais või mõnes muus sarnases kohas. Abu Dhabi on Araabia Ühendemiraatide pealinn ning Dubai on tavaline suurlinn umbes 130 km kaugusel Abu Dhabist.
3. Kas alkoholi üldse ei saa juua? Üldiselt on riigis kuiv seadus, mida kahes suuremas eelmainitud linnas turistide rohkuse tõttu veidi leebemalt koheldakse. Kuid alkoholi saab osta väljastatud litsentsiga ning üle 21-aastane inimene, kes ei ole siin õpilasviisaga. Alkoholi hinnad on siin ülimalt kõrged ehk siis isegi kui oleks võimalus, hakkaks see rahakotile.
4. Mida ma õpin? Jah, seda on raske seletada, sest Eestis antud eriala ei ole. Inglise keeles nimega Social Research and Public Policy, mis siis lialt võttes tähendab globaalprobleemide (haridus, keskkond, reostus, inimõigused, nälg jpm) uurimist, samuti olen praegu võtnud ette, et tahan võtta Concentration'ks linnastumist.
5. Kui palju ma maksma pean? Mitte midagi. Ainuke, mida vanematelt saan, on taskuraha. Kool pakkus mulle sajaprotsendilist finantsabi. Nende jaoks on üldse ime, et kuidas Ida-Euroopa selliste palkadega ära elab. Minu eest katab kool nii õppimise, elamise, raamatud, toitlustamise kui ka vabaajaveetmise võimalused näiteks spordiga tegelemise, tasuta instrumendi õppimise ja kunsti õppimise jms. Seega võin julgelt väita, et praegu läheb suurepäraselt, sest paljud just nii kopsakat stipendiumit siin ei saa ning aastane maks on siin väga krõbe. Aasta NYU Abu Dhabis maksab umbes 75 000 dollarit ning iga aasta tõuseb hind 5%. Nelja aasta peale kokku tuleb vägagi korralik summa. Lisaks on minu stipendimu sees kaetud veel kaks välissemestrit, valida on kolmeteistkümne NYU akadeemilise keskuse vahel üle kogu maailma. Lisaks veel neljast jaanuarikuust kaks samuti kuskil akadeemilises keskuses ning ABU Dhabisse naasen alles jaanuari lõpus, et alustada kevadsemestriga.
6. Kuidas ilm on? Nüüd kadestavad paljud soojalembelised eestlased, kui kuulevad, et praegused päevased temperatuurid on 40 ringis püsinud. Samas lubatakse talveks ka jahedamaid õhukraade, väidetavalt pidi olema siis umbes 20 kraadi päeval. Pilvi olen kolme nädala jooksul näinud korra ning kõige kõrgem sademete tõenäosus on olnud 1%.

Kindlasti koguneb neid ajapikku veel. Lihtsalt, et kõik oleksid praegu sama lehe peal. Kuigi käimas on alles teine nädal, on meil juhtunud palju. Kõigepealt räägiti meile juba ammu, et millalgi tuleb tuletõrje õppus. Erineb see Eesti omast sellega, et lisaks klassiruumidele tuleb veenduda, et inimesi poleks raamatukogus, spordisaalis, ühikates jne. Ma olin just parasjagu emaga Skype-kõnet lõpetamas, kui kuulsin kaugelt imelikku koolikella ja lõpetasin kõne. Umbes kümne sekundi pärast läks nii vali alarm tööle, et ka kõrvatroppidest ja -klappidest poleks piisanud. Kõik läksid rõõmsa meelega alla kogunemiskohta, kuid üsna peagi tuli minu lemmik valvuritädi, keda mainisin eelmises postituses, minu juurde ja rääkis, et peame pikemaks ajaks siia jääma, sest see pole õppus. Nimelt tuli välja, et meie hoone kolmandal korrusel oli lõhkenud toru, mis uputas korruse üle. Jumal tänatud, et see viies korrus polnud, sest muidu oleks neljas ( minu häärberi asukoht) korrus ka kannatada saanud. nüüdseks on vist asi lahendatud.
Hetkel siin väga põnevat midagi ei ole toimunud, enamik aega läheb kodutööde alla: raamatu/artikliarvustused, esseed (juba on olnud kaks ning nädala alguseks on vaja kolmas kirjutada), matemaatikat lahendada ja palju-palju lugeda, kuna mul on kolm kursust neljast tugeva lugemissuunitlsega :).
Muidu eluga ei saa kurta, eestlasi linnakus kokku kolm ja vähemalt käime me kõik läbi, mida mõne rahvuse kohta öelda ei saa. Lisaks minule ja Tarmole, kes me esmakursuslased oleme, on siin ka kolmandat aastat tudeeriv Rene.
Eile õhtul tuli kukeseente, värskehapukurgi ja kotletide isu peale. Kuid neid ei saa ma enne kui kolme ja poole kuu pärast. Nii kaua pean kamaga hakkama saama.
























3.

No comments:

Post a Comment