Friday, 2 October 2015

Vaheaeg

Minul algas esmaspäeva õhtul vaheaeg, mis kestis pühapäeva hommikuni, mil seadsin taaskord sammud klassi poole, sest enamik õppejõude soovivad kaotatud tunnid tagasi teha, kasvõi hommikul kell 7 (!!!) või õhtul kell 8. Vaheaeg läks planeeritust rahulikulmalt, sai siin ja seal käidud, mangroovides kanuutamas ja Kariibimere-teemalisel katusepeol.
Juba hakkab see hetk kätte jõudma, mil asjad hakkavad omadele kohtadele loksuma: esimesed suuremad (lohutan, et kõigest 5-lehelised) esseed vajavad kirjutamist, romaanid läbilugemist ning statistikas graafikute programmeerimist (kõlab naljakalt, kuid tõesti, õpima kirjutama koode ning selle tulemusel tulevad meile sobilikud graafikud ette). Lõpuks võtsin ka eesmärgi tõmmata oma nimekirjast maha kõik need huviringid, kuhu ei jõua minna, mistõttu järele jäid sõudmise SIG (student interest group), algajate tennis, väitlus (eks ajaga näha ole, mis sellest välja tuleb) ja surf. Vabatahtlikuks käin siis kui aega on, kuid tundub, et esimesel semestril on palju lisaloenguid, mis on kohustuslikud, et pigem vist esimesel poolaastal mitte. Samas tundus praegu see list üllatavalt lühike võrreldes Härma-aegse graafikuga, kuid märkida tuleb ka seda, et tahan adekvaatsel ajal kodutööd lõpetada ja huvitavatel välislektorite loengutel käia. Ning nädalavahetuseti ei ütleks ära ka paarist rannaskäigust, sest nii imelik kui see ka pole, alles kuu aega pärast siia saabumist jõudsin esimest korda randa. Nüüd peaksid asjad rahulikumaks minema ja oma rütmi võiks taaskord üles leida. Rütmi just selle koha pealt, et kõik, mida ma seni teadnud olen, on olnud vale. Näiteks see, et triikimine on kerge. Ma jagelesin üksnes 20-30 minutit voodilinadega, et need ilusti sirgu saada ning tõenäoliselt kui mu ema seda loeb, vangutab ta pead ja peab järjekordselt tõdema, et minust koduperenaist ei saa. Näiteks see, et ma olen alati humanitaarias pigem tugev olnud ja matemaatikas nõrk. Siin on vastupidi, sest statistikast saan ma üpriski hästi aru (veel), kuid filosoofilised ajalootekstid on hoopis uus maailm, mille raamatulõike pean paremini arusaamiseks uuesti lugema, aga ei ole hullu, õnneks pole ma ainukene. Seda loetelu ma võiks jätkata.
Samal ajal kui eestlased on meeletult õnnelikud naftahinna languse üle, oleme meie siin kurvad, sest nafta hind mõjutab üpris otseselt meie käekäiku just kooliväliste tegevuste tasandil. Näiteks on läinud osad (populaarsemad) huvigrupid tasuliseks (golf, ratsutamine, võistlustants jne) ning spordiüritustel osalemise eest samuti kool enam ei maksa. Seega on juba õpilaste igapäevaseks parasiitväljendiks kujunenud #budgetcuts (kärped), sest see puudutab igat valdkonda. Õnneks kuna esmakursuslastel puudub eelnev kokkupuude kooliga, ei oska meie suuremat kurta, kuid olukorra nö tõsidusest annavad aimu vanemad õpilased.
Täna jõudsin ka esimest korda tegeleda spordialaga, mille nime väitis mu isa olevat aerusurf (paddleboard). Kõigepealt läbisime basseinis ujumistesti, siis algõpetuse ning kõik kulmineerus täna hommikul kell 8, kui läksime mangroovidesse sõitma. Superlhe vaheldus ning nautisin seda ,et saan järjekordselt midagi uut proovida.Lahe on see, et taoliste reiside käigus õpime, siis keskkonna kohta ka ehk siis kaks ühes.
Ka kliima on muutunud tunduvalt paremaks, mis tähendab, et 40-kraadiste päevade hulk aina väheneb ning juba praegu kõigub 35-39 kraadi vahel. Kuid jätkuvalt pole ühestki pilvest märkigi. Seega võib nimetada riiki tõeliseks Sunshine State'ks, millest küll paljud unistavad, kuid ausaltöeldes tekib tahtmine näha ise oma silmaga kollaseid puulehti (just neid sügise, mitte toa akna taga ärakuivanud põõsa omi).
Aga mis mu tuju suutis eriti rõõmsaks teha oli asjaolu, et oma 2016. aasta jaanuarikuu veedan ma Shanghais! Minu esimene kord Aasias leiab aset just Hiinas, mis on olnud juba paar tubli aastat minu riigid-mida-pean-külastama listis (mõned näited: Island, Mongoolia, Keenia, Brasiilia...). Lisaks sellele asub NYU Shanghai linnak Pudongi linnaosas, mis on ärikvartal ning samuti linna südamik. Parim on asja juures, et õppimine ja elamine on eraldi (erinevus Abu Dhabi ja Shanghai campuse vahel), mis aitab linna avastamisele kaasa lisaks sellele, et minu õppeaine eeldabki erienvates linnaosadest käimist ja nende kohta õppimist (õppeaine: Urban forms of Shanghai). Ühesõnaga on mu praegune elu täielik seiklus ning iga hetkega meeldib see mulle aina enam!









No comments:

Post a Comment