Tuesday, 26 January 2016

Kuidas Hiina, vaatamata kõigele, ikkagi tore on

Mis riik see Hiina ikkagi on?Okei, sellele ma ilmselgelt veel vastust ei saa, sest Hiinat, kui riiki ma ikkagi näinud ju ei ole. Shanghaist on mul juba päris hea ülevaade juba olemas (tundub hetkel, et isegi parem kui Abu Dhabist). Minu kolm üürikest nädalat Shanghais võib kokku võtta selliste sõnadega: nuudlid, kaos, telefon, liiklus, Hiina köök, hea õnn, ninapidivedu, äraeksimine, närvid viimase piirini viimine, ajalugu, kultuur, jalgsimatkad, raamatute lugemine, näomask. See peaks enam-vähem ülevaate andma minu kõikidest senipostitatud Hiina seikadest ja ka praegusest.
Jumal tänatud, et ostsin endale eelnevalt pisikese Shanghai raamatu, kus oli kõik vajalik sees, ka oli sees kõik situatsioonid, mis minusugusega võimad juhtuda ning kuidas neid ennetada. Olin pooljuhuslikult lihtsalt sirvinud seda 'jäta meelde' osa, kui paar päeva hiljem pidin endale kohe meelde hakkama tulema, kuidas käituda antud situatsioonis. Nimelt taheti mulle klassikalist Shanghai tünga teha küsides algul abi pilditegemisel, seejärel viies juttu natuke edasi ning viimaks kutsuda mind teemajakesse teed jooma. Kõik tundub armas hetkeni, mil teemajast lahkudes saad arveks 80-150 eurot ning privaateskordi lähima sularahaautomaadini. Õnneks minuga seda ei juhtunud, nagu kõigile sekeldustele veel seda kirsiks tordil vaja.
Lõpupaberid esitatud, tekkis mul aega sõpradega väljas käia ja ka linna nautida. Kuskil jaanuari esimese nädala lõpus leidsime vahva (siira) kohaliku, kes ei taha meid ninapidi vedada. Ta näitas meile kõiki lahedaid kohti, kus väljas käia, süüa jne. Kohaliku abi on siin kullast ka väärtuslikum, sest nii ei tõmmata sind haneks.
Viimased päevad veetsin omal käel tuuritades nendes kohtades, mis mind ennast kõige rohkem huvitasid ja loomulikult sain lõpuks ostetud ka kingitusi koju kaasa. Paar viimast päeva oli imeilusad, sest taevas oli selge (!!) ning päike paistis, natuke külma ja üldse päris vahva oli. Samas nii kui Shanghais tuleb külma, toob see kaasa soojustusprobleemid, sest sellist asja nagu majade soojustamine siin kandis väga ei teata. nii puhuski minu soojapuhur 24/7 ning minu võõrustaja, kes oli saksa pedagoog Saksa koolis rääkis, kuidas nad lastele miinus viie kraadi juures pidid vaba päeva andma, sest koolimaja torud olid ära jäätunud. Seda kahel põhjusel, torud on plastikust ning need jooksevad väljaspool seinu ehk õues. Mõni ime siis....
Hiina on kindlasti koht, mida ma soovitan kõigil korra oma elu jooksul külastada ning ilma mingisuguse peene reisibüroo kaudu, et tunda enda nahal just seda õiget Hiinat. See on suurte kontrastide maa, millest on kohati väga raske aru saada. Hiina paneb väärtustama igat väikest asja sinu kodu juures: nii puhast õhku, ruumi, söökide värskust, korrapärast liiklust, vabadust (siin all mõtlen ma igasugust vabadust) ning samas annab võrratu kogemuse aru saamaks, et tegelikult on rahu ja vaikus vahetevahel ikka päris hea. Samas sellise hulluse peab ise ära nägema ja järele proovima, kultuur (või selle puudumine) annab palju paremini aimu tänapäeva maailmast ja sihtidest. Ma nägin erinevaid Shanghai külgi alustades Vana Linna hurtsikutest, kus inimesed vaevu endaga hakkama saavad ning kus paljudes onnides pole vett ega elektritki sees ning lõpetades parimate väljasveetmise kohtadega. Shanghai õpetas mulle palju vajalikku, mida ma mitte ühestki teisest riigist ei oleks suutnud ammutada.
Lennujaamas oli mul natuke turvalisem tunne ( KUIGI olin metrooga korra juba eksiteele sattunud, kas üllatab veel?), sest teadsin, et mu kaks klassivenda liituvad minuga. Kuid naljakal kombel peeti mind nii Hiinast väljudes kui ka Araabia Ühendemiraatidesse sisenedes kinni ja hakati pärima Eesti kohta, et kas see on riik, kus asub jms. Kasutati isegi Google otsingumoodori ja tõlkeappi abi, et selgeks teha Eesti tausta.
Nüüd olen jõudnud taaskord oma reisimistega Abu Dhabisse, kust ei plaani ma liikuda kuhugi enne kojutulekut. Uus semester tõotab tulla superhuvitav, aga raske ( arvestan siinkohal raamatute hulka ja õppekava ülesehitust). Hea on tagasi Araabia Ühendemiraatides olla!



Sudu ja mitte just kõige ilusam ilm


Hommikusöök Shanghai moodi, kõigest euro.

Oriental Pearl Tower, tõenäoliselt kuulsaim linna ehitis

Disainerite külas olev hoone, minu lemmik

Hiina Expo 2010 hoone, mis oli tolle aja kalleim ja suurim ehitis. Nüüd asetseb aga siin Hiina Kunstimuuseum, kus inglise keelt valdas ainult üks inimene ja ta töötas Starbucksis!

Salapärane võlv ja turg



Tavaline Shanghai melu pilt

Meeeeeeeeeeeeeletud inimmassid

Minu jooksupargis olev järv
Klassilõuna budismi templi restorianis

Demonstreerin pulgaoskusi hoides pulkade vahel fritüüritud riisi



Budismi tempel

Vana ja uus 



Hiina kohalik toodang, hind tundus odav, aga ise-enda tervise ja heaolu tõttu igaks juhuks jätsin ikkagi letile

27. korrus ja pildilt küll ei paista, aga vaade õhtusele Pudongile!


Vahva seltskond, kus iga inimene on erinevast riigist. Taiwan, Jordaania/Armeenia, Eesti, Makedoonia, Holland/Svaasimaa ja Lõuna-Korea

Vana on maapealt pühitud ja uued pilvelõhkujad ootavad kerkimist
Vaade minu kolme viimase öö võõrustaja korterist, vasakul on kuulsad Pudongi pilvelõhkujad

Tavaline linnamelu

Ja siin on tavaline finantskvartal, 70 aastat tagasi olid siin kalurikülad


Vaade kõige kõrgemalt, minu lemmikkoht Shanghais ning eriti vingeks tegi reaalajas nähtav tuledemäng, tõeliselt ilus!
East Nanjing Road, tänav, millest võiks  neid tulukestepilte tegema jäädagi 

Minu võõrustaja juurde viiva tee söögikohad ( igas kohad on 3-6 lauda, rohkemaks ruumi ei ole)
Vaade finantskvartalilt The Bundile
Jällegi finantskvartal

Riverside'i promenaadil 

Metroosöök

Mind eskorditi 'Special Line'le', sest ei saadud aru, kus see Eesti ikkagi asub! :)


Lihtsalt pilt meie raamatupoest, siin pildid on raamatud ainult ühe(!!!!!!!) klassi jaoks...

Seekordne summa ületas esimese semestri õpikute kogusummat ehk siis seekord ostis kool üle 600 euro väärtuses raamatuid

Raamaturiiulil on näha selle semestri üpikute hulk, ei kujuta ette, kuidas ma küll need Eestisse kunagi saan, sest neid ju aina koguneb!



No comments:

Post a Comment