Tuesday, 13 September 2016

Je ne parle pas encore française- ma ei räägi veel prantsuse keelt

Ma olen üpris kindel, et pärast nelja ülikoolis veedetud aastat võiksin ma saada eksperdiks lennukitoidu ning nende filmivaliku teemal, sest tundub kuidagi uskumatu, kui palju (ja tihti) ma lendama pean. Siinkohal pean mõnesmõttes ka tänulik olema ülikoolile, kes eelistab, et me sõidaks Etihadi lennukitega, mis on pika puuga maailma parim lennufirma.
Nüüd alustan seda postitust täieõigusliku teisekursuslasena. Hea meel on tagasi koolis olla ja näha inimesi, keda pole 3-8 kuud näinud (olenevalt sellest, kas inimesed on välissemestrit teinud või mitte). Lisaks sõpradele oli mul ka hea meel oma korteri üle. Peale minu ja Giulia elavad korteris veel Tala ja Donia vastavalt Jordaaniast ja Egiptusest. Doniat tean ma tänu hommikustele ujumistrennidele ja Talaga väga palju eelnevalt kokku puutunud ei olnudki. Sellest hoolimata sobib meie kooslus suurepäraselt.
Kool on täie hooga käima läinud ning tunnid on põnevad, eriti prantsuse keel. Kui teistes tundides oskan kaasa rääkida, siis prantsuse keel nõuab ikka veel väga palju harjumist. Samas on keeleõpe siin intensiivsem kui ma arvasin. Keeletunnid toimuvad neli korda nädalas ning nädalas veedan kokku 5 astronoomilist tundi keelt õppides. Võrreldes Härmaga, kus inglise keelt oli lausa ühe kursuse võrra rohkem kui eesti keelt, oli meil astronoomilistesse tundidesse arvutades ikkagi keeleõpet vähem, sest kuigi keeletunnid toimusid viis korda nädalas, oli nende pikkuseks ju vaid 45 minutit. Esimese nädala lõpuks valutasid mul lõualihased, sest siiani on raske õppida hoopis teistsugust keelt (prantsuse keel ei ole võrreldav ei vene, saksa ega eesti keelega). Eks siis esimese semestri lõpuks näe kui kaugel ma prantsuse keele ja kultuuri õppimisega olen.
See aasta on ikka väga palju rahvast juurde tulnud ning seda võin ma julgelt väita tänu sööklale, mis on absoluutselt igal hetkel puupüsti täis. Koolimaja on ka rõõmsamaks tehtud suve jooksul ning palju lahedaid asju õppekavasse ning treeningplaanidesse juurde toodud. Näiteks tahtsin juba eelmine aasta alustada tennise õppimisega, kuid see tund on alati täiesti täis ning ootejärjekorras on kekmiselt 8-10 õpilast, sma lugu on golfiga. Seetõttu otsustasin see aasta õppida hoopis squashi. Ütlen ausalt, et enne tundi minemast ei teadnud ma suurt, mis see endast kujutab ning siiamaani ei julge seda väita, kuid tundub mõnusalt intensiivne spordiala olema. Tänu muudatustele kooli õppesüsteemis sain alustada ka prantsuse keele õpingutega, mida eelmisel aastal ei pakutudki. Nüüd tuleb loota, et õpilaste arvu suurenemisega, suureneb ka keeltevalik (eriti loodan, et avatakse vene või saksa keele grupp).
See semester tuleb natukene rahulikum kui mu eelmised kaks, kuid juba olen hakanud otsima võimalikke projekte, millest järgnevates postitustes ka juttu tuleb.
Kusjuures tundub see aasta kuumus juba talutavam, kui eelmine september püsisin ma vaevu elus, kui uksest välja astusin, siis nüüd on olukord tunduvalt parem.
Kohale jõudnud, pidime hakkama valima ka jaanuarikuu intensiivsemestri asukoha. Kui 2016. aastat alustasin ma Shanghais, siis ei oleks mul isiklikult midagi selle vastu, kui see aasta saaksin seda Araabias alustada. Alati on ka varuvariant, aga seda ma loodaks eelkõige teha 2018. aastal.
Tõmban nüüd oma loole joone alla, jätan midagi järgmisteks kordadeks ka!


After my studies in Abu Dhabi I could easily become an expert on plane food and their selection of movies due to my frequent flights covered by the university and those trips I plan to take on my own. Most of the time I have to be thankful for the university because they prefer to fly us with Etihad Airways that is titled to be the best airline in the world for the past couple of years.
It is exciting to be back on campus already as a sophomore. It was great to see friends I haven't had a chance to see 3-8 months depending on whether the people had done semesters abroad or not. I am also happy for the apartment this year. Giulia and I are sharing a double room, but besides us, there are also Donia and Tala, respectively from Egypt and Jordan, in our apartment. This year our apartment looks much more like an actual apartment, not like a plain dorm room.
August 28 was my first day of classes and I was thrilled about my schedule weeks before actually landing in Abu Dhabi. For me, the hardest yet the most pleasant class is French. I am learning it from the scratch and since languages are fast-paced classes in Abu Dhabi, I am deriving a lot of information quickly. Language classes are intense comparing with other classes since I spend twice more time in the classroom, but I receive the same amount of credit like normal classes. Altogether French takes 5 hours of classroom learning in addition to homework. I remember I used to complain a lot in high school about the workload in English classes, but now I have twice as much work to do in French.
The increase in the student body can be seen when I enter the dining hall, because whenever I go, the canteen is packed with students. The increase has had a positive influence on fitness classes as well as school decorations. On the other hand, it is much more difficult to get desired classes. Last year I hoped to start with either golf or tennis, but due to a high demand, I was on the waiting list, this year when I tried again I was accordingly 8th and 9th on the waiting list. Instead, I decided to try squash and to be honest, it is much more engaging and exhausting than I thought. I did not know anything before I signed up for the class and I still don't know much, but so far it seems really fun. Due to the increase in the student body, they have started to offer more courses. This year the school started offering French, so I thought to give it a try. Hopefully, with the gradual rise in the number of students, they will offer more languages in addition to Arabic, Chinese and French. I am keeping my fingers crossed for Russian and German classes! This semester has slightly easier workload so it allows me to engage in different projects outside of school that I am really passionate and excited about, but I will make quick brief later in some other post.
During my first week back in Abu Dhabi I had to choose my J-term course for January 2017. To be honest, I would love to spend it in AD, however, there is always a backup plan, if this scenario shouldn't work.
Until next time!










No comments:

Post a Comment